Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online?

Prowadzisz sklep online, zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Okazuje się, że wykorzystując kilka prostych chwytów marketingowych, można uzyskać znacznie lepsze rezultaty. Oto krótka ściągawka z tego, co możemy zrobić, by sprzedawać, więcej, a przez to – więcej zarabiać.

Coś, co może się spodobać

Prowadzisz sklep online, zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Okazuje się, że wykorzystując kilka prostych chwytów marketingowych, można uzyskać znacznie lepsze rezultaty

Autor zdjęcia: JeepersMedia

Warto, gdy odwiedzający sklep internetowy przegląda kartę danego produktu lub doda go do swojego koszyka, zaprezentować mu produkty komplementarne, pasujące do tego, czym się zainteresował. W praktyce, tego rodzaju dosprzedaż nie tylko jest korzystna dla sprzedawcy, ale także zwiększa zadowolenie klienta z wykonanych zakupów.

Moc newslettera

Dobrą metodą służącą do zachęcenia klientów do dokonywania zakupów jest oferowanie im rabatu na pierwsze zakupy (często stosowaną praktyką jest możliwość uzyskania go dopiero po przekroczeniu pewnej kwoty zamówienia – najczęściej cztero-, lub pięciokrotnej proponowanego bonu, lub też rabat w wysokości na przykład 15%).

Jak wynika z badań, te dwie techniki odpowiadają za zwiększenie sprzedaży sklepu o imponujący wynik 10-30 procent

Przypomnienie dla tych, którzy porzucili swój koszyk

Okazuje się, że aż 68 procent osób odwiedzających sklep internetowy dodaje różne produkty do koszyka, finalnie nie decydując się jednak na zakończenie transakcji, czyli opuszcza stronę sklepu.

Ponieważ fakt umieszczenia pewnych artykułów w koszyku świadczy o zainteresowaniu danymi towarami, warto wysłać maila z propozycją zakupu tychże produktów na korzystniejszych warunkach. Można zaoferować na przykład dodatkowe 5% zniżki, lub też, gdy klient coś jeszcze do nie go dorzuci i przekroczona zostanie w ten sposób pewna graniczna kwota – może uzyskać bon na kolejne zakupy. Mając dodatkowo możliwość zwrotu zakupionych produktów (mówi o tym prawo), łatwiej jest klientom decydować się na zakup nawet, jeśli nie są do końca przekonani, co do słuszności swoich decyzji (czy sukienka nie okaże się zbyt ciasna, a buty niewygodne, etc.).

Retargeting

Retargeting jest stosowaną ostatnio powszechnie formą promocji, która jak okazuje się w praktyce, jest znacznie bardziej efektywna niż zwykła reklama online. Retargeting polega na wyświetleniu reklamy z pewnymi produktami tylko tym osobom, które przeglądały je w danej witrynie. Najlepsze rezultaty uzyskuje się, gdy robimy to następnego dnia po wizycie w sklepie i najlepiej tylko kilka razy, bowiem zbyt nachalne przypominanie może nie zachęcić a wręcz zrazić do zakupów potencjalnego klienta.

Bon do wykorzystania na zakupy za polecenie sklepu

W przypadku prowadzenia sklepu internetowego, warto zadbać o to, by poszerzać stałe grono swoich klientów. Tak, więc, po zdobyciu klienta, warto poprosić go o rekomendację, czyli mówiąc wprost zachęcenie swoich znajomych do dokonania zakupu w danym sklepie. Najczęściej wykonuje się to w ten sposób, że z poziomu swojego konta w sklepie online, klient wysyła zaproszenie dla swojego znajomego. Gdy zaproszenie takie zostanie zaakceptowane i znajomy, któremu polecony został sklep dokona w nim zakupów – polecający otrzymuje bonus.

W końcu nie od dziś wiemy, że tradycyjna forma reklamy stała się mało skuteczna. Bombardowani przekazem reklamowym z różnych stron, najbardziej ufamy opiniom swoich znajomych. Potwierdzają to również przeprowadzone na ten temat badania, które dowiodły, że nawet 2/3 klientów dokonuje zakupów pod wpływem sugestii i rad znajomych oraz przyjaciół.

Blogosfera

Chwyt ten wykorzystuje się również promując różne artykuły, bądź też sam sklep na mających wielu odwiedzających blogach. Wzmianka o sklepie, czy też pozytywna recenzja produktu, sprawiają, że sprzedaż rośnie. Warto wykorzystać ten fenomen także w swoim biznesie.