Nowe czasy – nowe rozwiązania

Żyjemy w czasach, w których wszystko wokół nas zmienia się bardzo dynamicznie. Jesteśmy zewsząd bombardowani różnego rodzaju przekazami. Wszystko jest najlepsze, najbardziej funkcjonalne i hot. W takiej marketingowej papce ciężko przebić się z czymś nowym. Bardzo trudno jest sprawić, by tworzona kampania spotkała się z należytym odbiorem i by w ogóle została przez wybraną grupę konsumentów zauważona. Mamy przesyt tradycyjnymi formami promocji i reklamy, ich skuteczność kształtuje się obecnie na bardzo niskim poziomie. Wynika to z tego, że coś, z czym mamy do czynienia każdego dnia, czasem nawet po kilkadziesiąt razy – przestaje być dla nas atrakcyjne. Z czasem więc przestajemy w ogóle zwracać na to uwagę.

Real time marketing

Żyjemy w czasach, w których wszystko wokół nas zmienia się bardzo dynamicznie

Autor zdjęcia: Astrid Penny K.

Ponieważ jednak w biznesie liczy się wynik, trzeba znaleźć sposób, by go osiągnąć. Niekonwencjonalną i bardzo skuteczną metodą jest real time marketing, czyli marketing prowadzony w czasie rzeczywistym. Narzędzie to wykorzystywane jest zwłaszcza przy tworzeniu kampanii służących do promocji marki, realizowanych w Internecie, a w szczególności za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Kluczem do sukcesu jest tutaj dobry, nośny pomysł. Najczęściej kampanie bazują na wydarzeniach z życia społecznego, zwłaszcza tych, które budzą duże zainteresowanie. Pretekstem do przeprowadzenia kampanii real time marketing mogą być doniosłe wydarzenia sportowe, czy też spektakularne gafy popełnione przez znaną osobę. Jak widać, możliwości jest tu naprawdę dużo, wszystko zależy więc od kreatywności. A tej, jak dowodzą tworzone kampanie, marketingowcom i specjalistom od promocji nie brakuje.