Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Odzyskiwanie porzuconych koszyków jest kwestią kluczową w przypadku prowadzenia sklepu internetowego (kilka dodatkowych informacji tutaj: https://www.omniconvert.com/pl/ratuj-koszyki). Choć w praktyce, nie uda się sfinalizować wszystkich zamówień, to jednak każdy koszyk, który udało się zamknąć jest dla przedsiębiorcy internetowego powodem do radości.

Czemu klienci porzucają swoje koszyki?

Z analizy przyczyn porzucania przez klientów koszyków można wywnioskować, że najczęściej powodem jest tu wystąpienie na samym końcu finalizowania transakcji czynnika, który zniechęca klientów do zakończenia zakupów

Autor zdjęcia: j.reed

Choć porzucony koszyk, w których pozostawiane są artykuły wybrane przez klientów, jest zjawiskiem całkowicie naturalnym, to jednak jest także i zjawiskiem niepożądanym z punktu widzenia przedsiębiorcy. Wynika to z prostej przyczyny – każdy porzucony koszyk jest dowodem na to, że zaprzepaszczona została szansa na zarobek. Z tego właśnie względu warto podjąć trud działań, które zmierzać mają do minimalizacji takich niezakończonych sukcesem transakcji.

Z analizy przyczyn porzucania przez klientów koszyków można wywnioskować, że najczęściej powodem jest tu wystąpienie na samym końcu finalizowania transakcji czynnika, który zniechęca klientów do zakończenia zakupów. Powody mogą być różne, przyczyną może być więc równie dobrze problem techniczny, związany z funkcjonalnością serwisu, jak i zbyt rozbudowany format składania zamówień. Udowodnione jest, że gdy klient ma do przejścia zbyt dużą ilość kroków, istnieje duże prawdopodobieństwo, że porzuci swój zamiar dokonania zakupów, porzucając koszyk.

Podobny wywoła także próba nakłonienia klientów e-sklepu sklepu do wykonania czynności, na które nie mają oni ochoty, jak na przykład:

  • wymagana zgoda na zapisanie się do newslettera firmowego,
  • wymagane podanie danych wrażliwych,
  • nieokreślone, albo zawyżone koszty przesyłki,
  • niekorzystne formy dostarczenia przesyłki do klienta (tylko odbiór osobisty, lub odbiór w paczkomacie)
  • ograniczone, niekorzystne dla klienta metody płatności (na przykład brak możliwości zapłaty za pobraniem, czy zapłacenie za zamówienie kartą kredytową),
  • zbyt długi czas oczekiwania na otrzymanie przesyłki (są sklepy, w których produkty są sprowadzane dopiero z zagranicy po złożeniu zamówienia przez klienta),
  • i tym podobne.