Personalizacja i jej znaczenie

Personalizacja jest powszechnie stosowanym zabiegiem marketingowym (więcej: https://www.omniconvert.com/pl/personalizacja-mozliwosci), który stosuje się powszechnie w tworzeniu kampanii sprzedażowych i promocyjnych. Jest ona wykorzystywana także w reklamie, gdzie polega na kreowaniu komunikatów odpowiadających na konkretne, ściśle zdefiniowane potrzeby określonych grup docelowych klientów. Z tego właśnie względu, by możliwe było przeprowadzenie personalizacji, różne właśnie firmy zbierają informacje i dane o swoich klientach, dotyczące ich:

  • cech demograficznych,
  • zainteresowań
  • i danych behawioralnych, które pozyskiwane są przez programy analityczne umieszczone w kodzie stron www.

Korzyści z przeprowadzenia personalizacji

Personalizacja jest powszechnie stosowanym zabiegiem marketingowym, który stosuje się powszechnie w tworzeniu kampanii sprzedażowych i promocyjnych

Autor zdjęcia: Sebastiaan ter Burg

Niewątpliwie, najważniejszą korzyścią, która wynika z personalizowania komunikatów reklamowych, które adresowane są do klientów jest to, że są one w pełni adekwatne w odniesieniu do ich potrzeb i oczekiwań. Dobrze przeprowadzona personalizacja pozwala na trafienie dokładnie w punkt zainteresowań klienta, przez co wzrasta znacznie prawdopodobieństwo tego, że zainteresuje się go ofertą sklepu.

Personalizację w takim przypadku realizuje się tak, że do użytkownika strony kierowany jest komunikat marketingowy z treścią tematycznie powiązaną z problemem, dla którego poszukuje on rozwiązania. Jak pokazuje praktyka, klienci dzięki zastosowaniu personalizacji wykazują znacznie większe chęci do podjęcia decyzji zakupowej, co przekłada się wprost na zyski przedsiębiorcy zlecającego jej wykonanie.